HOME DASHBOARD INSTAGRAM TWITTER FACEBOOK PARENTING

Thursday, February 4, 2016

Stay strong

Bismillah.

Hari ni hari Khamis. Saje je nak update hari. Takut terlupa. Hihihi.


Minggu ni sangat penat sebenarnya. Start hari Sabtu aku dah mula rasa sakit tekak. Bangun tidur je tekak rasa perit. Takde simptom nak demam lagi. Hari Ahad baru rasa badan seram sejuk. Kebetulan masa tu ada kat kampung. Emak ajak pergi kenduri kawen. So, marilah berpanas. And amazingly, demam is gone. But runny nose is coming. 

Perghhh... Dugaan sangat rasa. 

Kalau ikutkan hati, nak melepet je atas katil. Tapi persoalannya siapa nak uruskan Maryam?

Hari Isnin tetap kerja walaupun rasa dedau je badan duduk dalam aircond. Tak boleh blah, lepas lunch terus shoot pergi klinik. Dan dapat hadiah, ubat!

Hihihi.

Hari Selasa dalam pukul 3 pagi, aku rasa badan Maryam panas semacam. Terus tuam dan buat sponging. Masa tu suhu 38.3c. Nak pergi klinik, mana ada yang buka kat area bandar kecil macam ni. Maka, berjaga la aku seorang diri sebab suami kerja shift malam. :'(

Pagi tu, aku hantar Maryam pergi klinik dulu. Dah settle baru bawa pergi rumah mertua dan lepas tu masuk kerja. Bila fikir balik, how selfish I am. Anak demam pun aku boleh pergi kerja. Okay, taknak ingat. Terasa zalim plak.

Aku decide untuk cuti semalam bila tengok demam Maryam tak kebah lagi plus myself pun jalan dah macam orang mabuk todi. Tak centre. Huhu. Challenging juga dalam keadaan kita sakit, kena jaga orang sakit yang lain. Baru la aku mengerti apa yang orang-orang dalam slot tv Bersamamu tu rasa. Insaf.

Alhamdulillah, pagi tadi Maryam dah okay dan aku kembali bekerja. Cuma sekarang datang balik running nose ni. Sejuk kot. 

Terrible week weh. Tapi aku dapat perkhabaran indah. Kakak aku baru beranak. Dapat anak buah baru. Yahoooo...

Selamat berpantang Ayong. Selamat berpantang juga Abang Ipar. Hahaha.

XOXO,
sheayang
 

Post a Comment